با توجه به جدولی بودن محیط  اکسل، ورود داده ها معمولاً به صورت ردیفی انجام می شود. به طور مثال برای وارد کردن مشخصات دانش آموزان یک کلاس، در هر ردیف اطلاعات یک فرد وارد می شود. در زیر نحوه استفاده از فرم ها

جهت ورود داده ها در اکسل را با هم می بینیم.

اضافه کردن فرم به نوار دسترسی سریع

از طریق آدرس زیر وارد پنجره Excel Options شده و از ستون سمت چپ Form  را انتخاب کرده و با دکمه Add آنرا طبق شکل بالا به ستون سمت راست منتقل کنید. سپس  Ok را بزنید تا آی فرم در نوار بالای اکسل اضافه شود.

File –> Options –> Quick Access Toolbar

ابتدا باید محدوده ای که قرار است اطلاعات در آن وارد شود را انتخاب کنید یا اینکه آن محدوده را به جدول تبدیل کنید (ctrl+t) و یکی از سلول های جدول را انتخاب کنید سپس روی ابزار Form کلیک کنید.



گزینه های پنجره Form

New: اضافه کردن ردیف جدید

ِDelete: حذف ردیف جاری

Restore: در صورتی که در حال ویرایش یک سلول هستید و نمی خواهید آن تغییرات اعمال شود از این گزینه استفاده کنید.

Find Prev: رفتن به رکورد قبل

Find Next: رفتن به رکورد بعد

Criteria: جستجو در جدول با شرط (یافتن شخصی با نام علی در جدول)

Close: خروج از فرم

سلول های دارای فرمول در پنجره Form غیر فعال نمایش داده می شود یعنی نمی توان از این طریق فرمول را در سلول وارد کرد.

 

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.


آموزش اکسل ویژه حسابداری ها ,فرم ,داده ,جدول ,سلول ,پنجره ,ورود داده ,می شود ,را انتخاب ,داده ها ,اضافه کردنمنبع

نوشتن برنامه ساده حسابداری در Excel(پارت 4)

نوشتن برنامه ساده حسابداری در Excel(پارت 3)

نوشتن برنامه ساده حسابداری در Excel(پارت 2)

نوشتن برنامه ساده حسابداری در Excel(پارت 1)

آموزش رایگان حسابداری در اکسل به زبان ساده(پارت 12)

آموزش رایگان حسابداری در اکسل به زبان ساده(پارت یازدهم)

آموزش رایگان حسابداری در اکسل به زبان ساده(پارت دهم)

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

چشم انتظارم خبرنامه پمپ آب تحلیل آماری مقالات و پایان نامه ها مجله پزشکی 2 پزشک دانلود رایگان آوارگانِ قحطی زده ی جدا از نت هتل ها روزگار نو آموزش زبان چینی گروه وب سایت وان